به گزارش مشرق به نقل از تین نیوز، صنعت حمل نقل هوایی در سالهای گذشته دستخوش تغیرات زیادی شده است. تغیرات قیمت منابع انرزی در دنیا اثر مستقیمی روی درآمد این صنعت داشت زیرا هزینه سوخت آنها را بیشتر می کرد و شرکتهای هوایی یا مجبور به افزایش قیمت بلیت می شدند که این باعث کاهش تقاضا برای آنها میشد یا اینکه مجبور بودند تمامی هزینه ها را خود متحمل شوند و بخشی از آن را به مسافران منتقل کنند که سود خالص انها را تنزل می داد. خطوط هوایی با اهداف و اندازه های مختلفی تشکیل شده اند .
برخی از خطوط هوایی چندین هواپیمای کوچک دارند و تنها به حمل بار و محموله های پستی می پردازند و برخی دیگر دارای هواپیماهای بزرگی هستند که خدمات حمل مسافر در مسیرهای داخلی یا بین المللی را بر عهده دارند .
سطح خدمات رسانی در خطوط هوایی باعث بیشتر شدن فضای رقابتی در میان انها شده است . البته سطح ایمنی پرواز و استاندارد و کیفیت هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی نیز عامل دیگری است که استقبال از یک خط هوایی را بیشتر می کند .
لوفتانزا پر درآمدترین
به هر حال صنعت حمل نقل هوایی هم در طی سالهای اخیر و در جریان بحران اقنصادی متحمل زیانهای اقتصادی زیادی شد ولی هنوز برخی از خطوط هوایی هستند که نه تنها موفق به کسب سود زیاد شدند بلکه توانستند اعتماد بخش بزرگتری از ساکنان زمین را به خود جلب کنند.
از جمله این خطوط هوایی می توان به لوفت هانزا اشاره کرد که با وجود بیشتر بودن قیمت بلیتش در مسیرهای مختلف ولی یکی از پر مسافر ترین خطوط هوایی است.
در سال مالی گذشته گروه هوایی لوفتانزا 36.1 میلیارد دلار سود بدست اورد که 1.49 میلیارد دلار ان را سود خالص شركت تشکیل میداد.
در سال گذشته مالی شرکت یونایتد کنتینانتال دومین برند پر درآمد درصنعت هوایی دنیا بود و درآمدی بالغ بر 34 میلیارد دلار کسب کرد.
سومین برند از نظر میزان درآمد زایی را می توان خطوط هوایی دلتا دانست که درآمدی معادل 31.8 میلیارد دلار بدست اورد و سود خالص آن برابر با 0.59 میلیارد دلار بود . چهارمین خط هوایی پر درآمد در سال گذشته گروه ایر فرانس- کی ال ام بود که درآمدی بالغ بر 31.3 میلیارد دلار و سود خالصی برابر با 0.81 میلیارد دلار بدست آورد .
پنجمین خط هوایی پر درآمد در سال گذشته عمان ایر بود و درآمد این خط هوایی برابر با 30.6 میلیارد دلار بود . خط هوایی امارات در این رده بندی جایگاه دهم را دارد و درآمدش برابر با 14.8 میلیارد دلار بوده است ولی از نظر میزان کسب سود خالص در جایگاه دوم دنیا قرار دار . سود خالص این خط هوایی برابر با 1.46 میلیارد دلار اعلام شد .
برخی از خطوط هوایی چندین هواپیمای کوچک دارند و تنها به حمل بار و محموله های پستی می پردازند و برخی دیگر دارای هواپیماهای بزرگی هستند که خدمات حمل مسافر در مسیرهای داخلی یا بین المللی را بر عهده دارند .
سطح خدمات رسانی در خطوط هوایی باعث بیشتر شدن فضای رقابتی در میان انها شده است . البته سطح ایمنی پرواز و استاندارد و کیفیت هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی نیز عامل دیگری است که استقبال از یک خط هوایی را بیشتر می کند .
لوفتانزا پر درآمدترین
به هر حال صنعت حمل نقل هوایی هم در طی سالهای اخیر و در جریان بحران اقنصادی متحمل زیانهای اقتصادی زیادی شد ولی هنوز برخی از خطوط هوایی هستند که نه تنها موفق به کسب سود زیاد شدند بلکه توانستند اعتماد بخش بزرگتری از ساکنان زمین را به خود جلب کنند.
از جمله این خطوط هوایی می توان به لوفت هانزا اشاره کرد که با وجود بیشتر بودن قیمت بلیتش در مسیرهای مختلف ولی یکی از پر مسافر ترین خطوط هوایی است.
در سال مالی گذشته گروه هوایی لوفتانزا 36.1 میلیارد دلار سود بدست اورد که 1.49 میلیارد دلار ان را سود خالص شركت تشکیل میداد.
در سال گذشته مالی شرکت یونایتد کنتینانتال دومین برند پر درآمد درصنعت هوایی دنیا بود و درآمدی بالغ بر 34 میلیارد دلار کسب کرد.
سومین برند از نظر میزان درآمد زایی را می توان خطوط هوایی دلتا دانست که درآمدی معادل 31.8 میلیارد دلار بدست اورد و سود خالص آن برابر با 0.59 میلیارد دلار بود . چهارمین خط هوایی پر درآمد در سال گذشته گروه ایر فرانس- کی ال ام بود که درآمدی بالغ بر 31.3 میلیارد دلار و سود خالصی برابر با 0.81 میلیارد دلار بدست آورد .
پنجمین خط هوایی پر درآمد در سال گذشته عمان ایر بود و درآمد این خط هوایی برابر با 30.6 میلیارد دلار بود . خط هوایی امارات در این رده بندی جایگاه دهم را دارد و درآمدش برابر با 14.8 میلیارد دلار بوده است ولی از نظر میزان کسب سود خالص در جایگاه دوم دنیا قرار دار . سود خالص این خط هوایی برابر با 1.46 میلیارد دلار اعلام شد .
پر درآمد ترین خطوط هوایی دنیا
نام خط هوایی | درآمد( میلیارد دلار) | سود خالص( میلیارد دلار) |
لوفتانزا | 36.1 | 1.49 |
گروه هولدینگ یونایتد کنتینانتال | 34 | 0.85 |
دلتا ایر لاینز | 31.8 | 0.59 |
گروه ایر فرانس- کی ال ام | 31.3 | 0.81 |
گروه عمان ایر | 30.6 | 0.80 |
شرکت AMR | 22.2 | 0.41- ( زیان ده) |
گروه خطوط هوایی بین المللی | 19.5 | 0.13 |
ژاپن ایر لاینز | 16 | 0.49 |
گروه آل نیپون ایر ویز | 16 | 0.27 |
گروه هوایی امارات ایرلاین | 14.8 | 1.46 |